RulmentiRulmenti radial-axiali – Cu role conice pe un rand 

Rulmentii radial-axiali cu role conice pe un rand sunt rulmenti demontabili. Inelul interior si colivia cu role conice formeaza o unitate. Inelul exterior poate fimontat singur in carcasa. Varietatea dimensionala, in sitemul metric cat si imperial, cat si varietate consructiva mare conduc la o gama larga de aplicatii in care acesti rulmenti sunt utilizati. Pot prelua incarcari radiale mari si incarcari axiale dintr-o singura directie. Se pot imperechea in O sau in X de catre producator.

Sufixe
CaracteristiciVarianta  standardVariante speciale
Constructie interioaraUnghiul de contact intre 5 – 28ᵒ

A – constructie interioara modificata

B – unghi de contact marit

Constructie exterioaraX – dimensiunile diametrului exterior conform ISO

Colivie(-) – din tabla de otelTN – masiva din poliamida armata cu fibra de sticla
Etansare– cu contact pe una din fetele frontale, doar pentru seria JKOS

Clasa de preciziePN – normala, nu se simbolizeazaP6X, P5
ImperechereN11CA – doi rulmenti imperecheati in X, DF, cu inel distantier la exterior

Jocul axialA…- explicit pentru fiecare dimensiune de rulment; ex: A50-90 pentru 31306-N11CA, joc axial intre 50 si 90 µm

Elemente componente – R – fara inel interior

 

Tipul rulmentului –

K – dimensiuni in inci, KLM; KHM; KL

T – simbolizare dupa ISO: T2EE; T4CB; T4DB; T5ED; T7FC

Serii :302; 303; 313; 320; 322; 323; 323..A;  323..B; 329; 330; 331; 332; T; K; 313..N11CA

 

Reductoare, roti camioane, masini unelte, cutii viteza, etc