Rulmenti – Rulmenti radial-axiali – Cu role conice pe un rand
Rulmentii radial-axiali cu role conice pe un rand sunt rulmenti demontabili. Inelul interior si colivia cu role conice formeaza o unitate. Inelul exterior poate fimontat singur in carcasa. Varietatea dimensionala, in sitemul metric cat si imperial, cat si varietate consructiva mare conduc la o gama larga de aplicatii in care acesti rulmenti sunt utilizati. Pot prelua incarcari radiale mari si incarcari axiale dintr-o singura directie. Se pot imperechea in O sau in X de catre producator.
Sufixe | ||
---|---|---|
Caracteristici | Varianta standard | Variante speciale |
Constructie interioara | Unghiul de contact intre 5 – 28ᵒ A – constructie interioara modificata B – unghi de contact marit | – |
Constructie exterioara | X – dimensiunile diametrului exterior conform ISO | – |
Colivie | (-) – din tabla de otel | TN – masiva din poliamida armata cu fibra de sticla |
Etansare | – cu contact pe una din fetele frontale, doar pentru seria JKOS | – |
Clasa de precizie | PN – normala, nu se simbolizeaza | P6X, P5 |
Imperechere | N11CA – doi rulmenti imperecheati in X, DF, cu inel distantier la exterior | – |
Jocul axial | A…- explicit pentru fiecare dimensiune de rulment; ex: A50-90 pentru 31306-N11CA, joc axial intre 50 si 90 µm | – |
Elemente componente – R – fara inel interior
Tipul rulmentului –
K – dimensiuni in inci, KLM; KHM; KL
T – simbolizare dupa ISO: T2EE; T4CB; T4DB; T5ED; T7FC
Serii :302; 303; 313; 320; 322; 323; 323..A; 323..B; 329; 330; 331; 332; T; K; 313..N11CA
Reductoare, roti camioane, masini unelte, cutii viteza, etc